L’Ajuntament ha donat a conéixer quines són les propostes guanyadores del procés de pressupostos participatius d’enguany, a través del qual els xixonencs i xixonenques podien decidir el destí de 50.000 € dels comptes municipals. Es tracta de la redacció del projecte per a construir una pista multiesportiva al parc del Cuernero, la reparació de la pista central del poliesportiu municipal i la redacció de l’estudi tècnic per a fer un parc d’aventures amb ponts i tirolines.
La regidora de Participació Ciutadana, Ainhoa López, ha destacat que “la valoració d’este nou procés és molt positiva perquè s’ha tornat a aconseguir l’objectiu que els xixonencs i xixonenques s’impliquen en la presa de decisions sobre les activitats i inversions que necessita el poble”.
Segons l’edil responsable, “una cosa que sempre tenim en compte en este procés és facilitar al màxim eixa participació i, per això, tant la presentació de propostes com les votacions es podien realitzar de manera online i també presencial”.
La web xixonaparticipa.com és la que centralitza tota la informació i permet la interacció. En ella s’arrepleguen també les propostes guanyadores d’altres anys per a poder comprovar en quin punt d’execució es troben.
Encara que la major part de les votacions es realitzen de manera online, la regidoria va instal·lar urnes a l’Ajuntament i a la Biblioteca “per a garantir que la bretxa digital no deixe a ningú sense poder exercir el seu dret a vot”. Enguany, com a novetat, es va acudir al Centre Ocupacional per a facilitar que les persones usuàries també pogueren prendre part. “L’acollida i la implicació va ser molt bona”, ha dit Ainhoa López.
Una altra mesura per a promoure la participació va ser “col·locar un estand durant dos dies de mercat, on acudix bona part d’eixa població que no maneja amb destresa els dispositius mòbils o els ordinadors”.
Del total de 25 propostes finalistes, la que ha rebut més vots, amb 165, ha sigut la del projecte de construcció de la pista multiesportiva en El Cuernero, que té un pressupost estimat de 15.000 euros. La segona opció amb més suports (149) ha sigut la reparació de la pista central del Poliesportiu, que costaria 28.000 euros. En tercer lloc, l’estudi tècnic per a un parc d’aventures ha rebut 148 vots i està pressupostat en 5.000 euros. Els resultats complets de les votacions es poden consultar en la web www.xixonaparticipa.com.
D’altra banda, l’edil de Participació Ciutadana ha informat que “en este moment ens trobem en la fase d’estudi de viabilitat de les propostes que els joves han plantejat per a invertir altres 20.000 € del pressupost municipal”. Quan finalitze esta fase s’anunciarà el termini per a dur a terme les votacions dels pressupostos participatius juvenils, en les quals podran participar els joves xixonencs amb edats compreses entre els 12 i els 30 anys.